سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه سوره ها
سوره قرآن
کاربردی



8- توجه والدین به نیاز عاطفی دختران:

بسیاری از بیماریهای روحی و روانی که منشاء رفتارهای نادرست از جمله بی­حجابی می­گردد به خاطر نبود مهر و محبت میان اعضای خانواده است. که دختر برای برآوردن این نیاز، خود را در معرض دید دیگران قرار می­دهد تا دیگران به او توجه و محبت کنند.



موضوع :


7- رعایت کردن آداب زناشویی:

در تربیت یک شخص اعمال والدین اوحتی قبل از انعقاد نطفه تاثیر دارد مثلا در زمان انعقاد نطفه، مرد به فکر زن دیگری نباشد. و بعد از به دنیا آمدن بچه، روابط عاشقانه زن و مرد در بین فرزندان رعایت شود که این کار والدین، درس عملی حیا و غیرت به فرزندان است. 



موضوع :


6- توجه شوهر به نیازهای عاطفی و جنسی همسر: 

یکی از مهمترین عوامل بی حجابی در بی توجهی مردان به همسران خود در محیط خانه است. مردی که هیچ توجهی به زن خود ندارد و روابط عاطفی و محبت آمیز سردی بین آنها است . سبب می­شود زنان در محیط خارج از خانه برای جلب توجه دیگران جهت جبران نیازهای عاطفی خود متوسل آرایش و تبرج و بی­حجابی شوند. 



موضوع :


 5- مراقبت در معاشرتها و همنشینی های فرزند و همسر: علت بدحجابی بعضی از اشخاص به خاطر داشتن دوستان ناباب می‌باشد. از اول دختر و زن خوبی بوده، ولی در اثر بی‌اطلاعی و عدم ایمان قوی تحت تاثیر دوست بد، بی­حجاب می­شود. امام باقر(ع) می­فرماید: «... کسى که با رفیق‏ بد همنشین باشد سالم نمى‏ماند و هر کس به مکان‏هاى بد وارد شود، مورد تهمت قرار مى‏گیرد... »[1] البته علاوه بر کنترل دوستی­های شخصی، ارتباط خانوادگی با خانواده­هایی باشد که حجاب برای آنان یک ارزش است.

 



 -[1] الخصال ج‏1 ؛ ص251



موضوع :


طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز